Informatikai kérdések 2018

1. Ügyvezető váltás esetén, vagy az Elsődleges felhasználó képviseleti jogosultságának bármilyen okból történő megszűnése esetén hogyan biztosítható a folyamatos munkamenet?
Új Elsődleges felhasználó regisztrálása szükséges a Regisztráció/Elsődleges felhasználó hozzáadása bejelentésre kötelezett regisztrációhoz menüponton keresztül.

2. Hogyan lehet törölni Elsődleges felhasználót?
Elsődleges felhasználó törlésére kizárólag saját maga jogosult, ezt a Felhasználók kezelése menüpont alatt található piros szemetesláda ikon segítségével teheti meg.

3. Ügyfélkapus karbantartás esetén hogyan történhet a bejelentés?
Ebben az esetben a Másodlagos felhasználók be tudnak lépni a felületre, és meg tudják tenni a szükséges bejelentéseiket. Az interfészen beküldött bejelentések tekintetében az ügyfélkapus karbantartás nem okoz fennakadást.

4. Hol tudom megváltoztatni az EKÁER jelszavamat?
A jelszót a Felhasználók kezelése menüpontban, a Felhasználó szerkesztését választva (zöld ceruza ikon), az Új jelszó bekezdésnél lehet megváltoztatni.

5. Hogyan tudok jelszó emlékeztetőt kérni?
Az EKÁER bejelentő felületére belépve, a Bejelentkezés menüpont alatt található „Elfelejtette jelszavát?” opciót kiválasztva kérhető jelszó emlékeztető.

6.  Mi a különbség az Elsődleges és a Másodlagos felhasználó regisztrációja között?
Az Elsődleges felhasználónak Ügyfélkapu hozzáféréssel és a szükséges képviseleti joggal kell rendelkeznie az adott céghez, valamint az EKÁER rendszerben teljes körű jogosultsággal rendelkezik. Másodlagos felhasználó esetén ezek nem szükségesek. Továbbá Másodlagos felhasználó esetén, a regisztráció során nem kell kitölteni a felhasználó adóazonosító jelét, valamint az EKAER rendszerrel kapcsolatos jogosultságait az elsődleges felhasználó határozza meg.

7. Ki hozhat létre Másodlagos felhasználót?
Másodlagos felhasználót kizárólag Elsődleges felhasználó regisztrálhat.

8. Miért nem tud a Másodlagos felhasználó EKÁER számot igényelni?
Az EKÁER szám igényléséhez az szükséges, hogy a Másodlagos felhasználó a „Felhasználók kezelése” jog kivételével minden más joggal rendelkezzen. Ennek beállítását az Elsődleges felhasználó tudja megtenni a Felhasználó adatlapján.

9. Hol találok segítséget az áru vámtarifaszámának meghatározásához?
Az árulista megadásakor a „VTSZ segítség” opció kiválasztásával megnyitható oldalon van lehetőség a vámtarifaszámok lekérdezésére.

10. Miért nem tudom kiválasztani a szállítmányozót a bejelentés kitöltésekor?
A szállítmányozót előzetesen fel kell venni az Engedélyezett szállítmányozók listájába. Ezt az Elsődleges felhasználó tudja megtenni, a Felhasználók kezelése/Engedélyezett szállítmányozók kezelése/Új szállítmányozó menüpontban.

11. Lezárt bejelentés újranyitására van-e lehetőség?
Lezárt bejelentést nem lehet újranyitni, az abban szereplő adatok nem módosíthatók.

12. Hol lehet a Belföld-Közösség (export) irányú bejelentést lezárni?
A vonatkozó EKÁER rendelet alapján az ilyen irányú bejelentést nem lehet, és nem is kell lezárni. A bejelentés az EKÁER szám érvényességének végén automatikusan lezáródik.

13. Mit jelent a „Nincs elég fedezet” hibaüzenet?
Kockázatos áru szállítása esetén, amíg a Felhasználható biztosítékkeretnél megjelenő összeg nem éri el a szállítandó áru értékének rendeletben meghatározott százalékát (jelenleg 15%), addig a rendszer nem képez EKÁER számot.

14. Belföld-Közösség (export) irányú bejelentés esetén hol rögzíthető a Fuvarozás megkezdésének dátuma?
Az Alapadatok szerkesztése menüpont alatt található képernyőn, a Feladó és Címzett adatai felett lévő mezőben.

15. A bejelentkezés után az Ügyfélkapu rögtön kiléptet. Mi lehet a probléma?
Hitelesítési problémára utal, a bejelentkezéskor megadott felhasználónév és jelszó nem az Ügyfélkapun belépett felhasználóhoz tartozik.

16. Hol kérhetek telefonos segítséget az EKÁER rendszerrel kapcsolatban?
EKÁER jogszabály értelmezési kérdések: 1819 1./4. menüpont
EKAER informatikai segítségnyújtás: +36 (1) 250-9599